17.04.2024

Wygrana kasacja karna! Sukces adwokata. Uchylenie wyroku karnego przez Sąd Najwyższy

Dnia 11 kwietnia 2024 r. Sąd Najwyższy uwzględnił kasację obrońcy Skazanego K.K. adwokat Agnieszki Prętczyńskiej i wyrokiem wydanym w sprawie za sygn. akt III KK 181/23 uchylił wyrok Sądu Apelacyjnego w Krakowie, przekazując mu sprawę do ponownego rozpoznania.

W składzie Sądu Najwyższego zasiadali SSN Waldemar Płóciennik, SSN Jerzy Grubba i jako sprawozdawca SSN Małgorzata Wąsek-Wiaderek.

Sąd Najwyższy podzielił argumentację obrońcy adwokat Agnieszki Prętczyńskiej w zakresie konieczności uchylenia wyroku Sądu Apelacyjnego w Krakowie z uwagi na nieprawidłowości w składzie tegoż sądu. Jak słusznie zauważono, SSA Katarzyna Wysokińska-Walenciak nie przechodzi tzw. testów bezstronności, co też musi implikować powstanie sytuacji w której to sprawa zostaje rozpoznana przez sąd, którego tak naprawdę nie było, powodując w następstwie nieważność prowadzonego postępowania apelacyjnego i rodząc konieczność uwzględnienia kasacji obrońcy.

Obecnie oczekujemy na sporządzenie uzasadnienia na piśmie. Informacje znajdą się z pewnością na stronie Sądu Najwyższego:

Sprawa za sygn. akt III KK 181/23- informacje na stronie SN

Zainteresowanych pomocą adwokata w sprawie kasacji karnej zapraszamy do kontaktu!

Tel. 531 200 352

tagi: kasacja karna, wygrana adwokata przed Sądem Najwyższym w sprawie kasacji karnej, uwzględnienie kasacji, uchylenie wyroku sądu apelacyjnego, kancelaria adwokacka, skuteczny adwokat, prawo karne