kasacja karna sąd najwyższy
20.01.2024

Wygrana kasacja karna przed Sądem Najwyższym- sukces adwokata

Wygrana kasacja karna

Przyjemnie nam poinformować o kolejnym sukcesie adwokat Agnieszki Prętczyńskiej przed Sądem Najwyższym. W sprawie klienta T.M., który to został skazany na karę 2 lat i 4 miesięcy pozbawienia wolności adwokat Agnieszka Prętczyńska sporządziła kasację karną od wyroku Sądu Okręgowego w Bydgoszczy, która to została rozpoznana przez Sąd Najwyższy w składzie SSN Marek Motuk (przewodniczący, sprawozdawca), SSN Paweł Kołodziejski, SSN Adam Roch. Wyrokiem z dnia 8 listopada 2023 r. Sąd Najwyższy w sprawie za sygn. akt V KK 408/23, uchylił zgodnie z żądaniem obrońcy wyrok sądu II instancji i przekazał mu sprawę do ponownego rozpoznania. Jak zauważono w uzasadnieniu wydanego wyroku: "Wobec tego rację ma skarżąca, że apelacja obrońcy oskarżonego T. M. –zgodnie z ogólną zasadą ustalania składu sądu odwoławczego (wyrażoną w art. 29 § 1 k.p.k.) – powinna zostać rozpoznana przez Sąd Okręgowy w Bydgoszczy w składzie trzech sędziów, podczas gdy zaskarżony kasacją wyrok wydany został przez sąd odwoławczy w składzie jednoosobowym".

Klient jest usatysfakcjonowany z rozstrzygnięcia.

Szczegóły procedury:

Uchylenie wyroku sądu odwoławczego przez SN, sygn. akt V KK 408/23

Zainteresowanych wsparciem obrońcy w sporządzeniu kasacji karnej zapraszamy do kontaktu!

tagi: Sąd Najwyższy, kasacja karna, adwokat od kasacji karnych, skuteczny adwokat, karnista warszawa, adwokat karne warszawa