mlotek
22.04.2023

Wygrana adwokata w sprawie apelacji karnej przed Sądem Okręgowym Warszawa-Praga

Z przyjemnością informujemy o kolejnym sukcesie adwokat Agnieszki Prętczyńskiej, której to apelacja od wyroku uniewinniającego została uwzględniona. Sąd Okręgowy Warszawa-Praga dnia 27 marca 2023 r. w sprawie z oskarżenia prywatnego naszej Klientki, która to zgłosiła się do kancelarii po przegranej przed sądem a quo, sygn. akt VI Ka 1411/22 orzekł o uwzględnieniu apelacji, uchyleniu wyroku i przekazał sprawę Sądowi Rejonowemu dla Warszawy Pragi-Południe do dalszego prowadzenia.

Postępowanie zostało wszczęte prywatnym aktem oskarżenia i dotyczyło zarzucenia oskarżonemu czynów z art. 216 k.k. tj. znieważenia i z art. 217 k.k. tj. naruszenia nietykalności cielesnej.

Sąd Rejonowy dla Warszawy Pragi-Południe wyrokiem z dnia 21 września 2022 r., sygn. akt IV K 1/22 orzekł o uniewinnieniu oskarżonego. Oskarżycielka nie była usatysfakcjonowana ani rozstrzygnięciem ani pracą poprzedniego pełnomocnika i zwróciła się do adwokat Agnieszki Prętczyńskiej o pomoc. Pani Mecenas po przeanalizowaniu sprawy uznała za konieczne sporządzenie apelacji, co następnie uczyniła, zarzucając sądowi a quo aż pięć nieprawidłowości w toku rozpoznawania sprawy.

Sąd Okręgowy dla Warszawy Pragi w Warszawie w pełni podzielił argumentację adwokat Agnieszki Prętczyńskiej.

Na kanwie sprawy przypominamy, że w sprawach z oskarżenia prywatnego niezwykle ważna jest aktywność oskarżyciela prywatnego, który to udowodnić winien dopuszczenie się czynu zabronionego przez oskarżonego. Braki w tym zakresie oczywiście nie powinny go obciążać, bacząc na fakt, że zgodnie z art. 167 k.p.k. to na sądzie ciąży także obowiązek dowodzenia z urzędu, jednakże mając na względzie praktykę, za zasadne jest prawidłowe procedowanie już w postępowaniu przed sądem pierwszej instancji, ażeby uniknąć niepotrzebnego stresu związanego z postępowaniem apelacyjnym.

Zainteresowanych wsparciem w sprawach z oskarżenia prywatnego zapraszamy do kontaktu!

tagi: zniesławienie, wyrok sądu, uwzględnienie apelacji, uniewinnienia, adwokat warszawa, skuteczna kancelaria karna, prywatny akt oskarżenia, apelacja karna, sąd okręgowy dla warszawy pragi, naruszenie nietykalności cielesnej