wyrok sadu
25.02.2024

Uprawomocnienie uniewinnienia, oddalenie apelacji oskarżyciela, skuteczna obrona w APELACJI KARNEJ

Sąd Okręgowy w Radomiu dnia 26 stycznia 2024 r. oddalił apelację prokuratora Prokuratury Rejonowej w Grójcu i tym samym utrzymał w mocy wyrok Sądu Rejonowego w Grójcu wydany dnia 18 września 2023 r., sygn. akt II K 482/22, którym to uniewinniono Klienta adwokat Agnieszki Prętczyńskiej od zarzucanego mu czynu z ustawy o wyrobie alkoholu etylowego oraz wytwarzaniu wyrobów tytoniowych.

Tym samym uniewinnienie jest prawomocne a Klient usatysfakcjonowany z rozstrzygnięcia.

Na kanwie tej sprawy warto przypomnieć, że apelacje prokuratorskie nie cieszą się wielką skutecznością. Oczywiście rodzą pewne niebezpieczeństwo zmiany sytuacji Oskarżonego na gorsze, niemniej jeżeli wyrok sądu I instancji został wydany prawidłowo, nie ma większych powodów do obaw. De facto o powodzeniu apelacji nie decyduje oskarżyciel ale sąd a quo. Sąd odwoławczy analizując sprawę skupi się przede wszystkim na tym, czy sąd I instancji dobrze procedował, czy dokonał rzetelnej oceny dowodów. Jeśli standardy procedowania zostały zachowane, apelacja prokuratorska ma małe szanse powodzenia.

Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu!

Agnieszka Prętczyńska Kancelaria Adwokacka

Tel. 531 200 352

tagi: najlepszy adwokat karny, skuteczny adwokat, adwokat karne, karnista, kancelaria adwokacka, wyrok sądu, wygrana w sprawie, dobry adwokat radom, warszawa, grójec