12.01.2022

Kasacja- wygrana przed Sądem Najwyższym w sprawie o oszustwo z art. 286 k.k.

Adwokat Agnieszka Prętczyńska zapewniała obronę Andrzejowi K. w postępowaniu kasacyjnym. Sąd Najwyższy w dniu 11 stycznia 2022 r. w sprawie za sygn. akt II KK 341/20 uwzględnił kasację i przekazał sprawę do ponownego rozpoznania Sądowi Okręgowemu w Warszawie. Jak wykazał adwokat, w postępowaniu apelacyjnym Sąd Okręgowy w Warszawie nieprawidłowo przeprowadził kontrolę instancyjną przez co nie dokonał weryfikacji niezgodnego z przepisami prawa wyroku Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy. Zarzuty w sprawie bazowały na art. 7 k.p.k. tj. obrona podniosła, że doszło do nieprawidłowej oceny zgromadzonego materiału dowodowego, a także do niesłusznego oddalenia zasadnych wniosków adwokata o przesłuchanie świadków.

Przy okazji przypominamy, że kasacja karna przysługuje w myśl art. 519 k.p.k. „Od prawomocnego wyroku sądu odwoławczego kończącego postępowanie oraz od prawomocnego postanowienia sądu odwoławczego o umorzeniu postępowania i zastosowaniu środka zabezpieczającego określonego w art. 93a Kodeksu karnego może być wniesiona kasacja”.  Może być ona złożona zgodnie z art. 523 §  2 k.p.k.na korzyść Skazanego jedynie w razie skazania oskarżonego za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe na karę pozbawienia wolności bez warunkowego zawieszenia jej wykonania.

Nadto, musi zostać ona sporządzona przez adwokata lub radcę prawnego.

Pomoc adwokata w sporządzeniu kasacji w sprawie karnej:

Adwokat Agnieszka Prętczyńska- tel. 531 200 352